Statutul asociatiei

CAPITOLUL 1

DISPOZITII GENERALE

Art.1.1. Subsemnatii:

in calitate de membri fondatori cu drepturi egale hotaram constituirea Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA”care va fi mentionata in toate documentele emise de aceasta.

Art.1.2. Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” este o persoana juridica de drept privat, de sine statatoare, neguvernamentala, non profit si apolitica.

Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” este constituita si functioneaza potrivit prevederilor legii referitoare la asociatii si fundatii.

Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” dobandeste personalitate juridica la data inregistrarii sale in Registrul asociatiilor si fundatiilor aflat la grefa Judecatoriei Cluj.

Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” desfasoara activitatea in conditiile si cu respectarea legislatiei romane in vigoare.

Organizarea internă a Asociației este inspirată de criterii de democrație, egalitate de drepturi și egalitate de șanse între toți membrii, care pot fi italieni sau cetățeni europeni cu reședință permanentă sau temporară în România, funcțiile fiind elective și toți membrii pot ocupa aceste funcții.

CAPITOLUL 2

ASOCIATII, DENUMIREA SI DURATA ASOCIATIEI POV21

Art.2.1. Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” ia fiinta in baza acordului de vointa liber consimtit si neviciat a urmatorilor:

Art.2.2. Membrii Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” pun in comun pentru o cat mai buna desfasurare a activitatii cunostiintele lor teoretice si practice in domeniul mediei, aportul lor in munca, precum si o contributie baneasca reprezentand suma totala de 200 lei, in vederea constituirii patrimoniului Asociatiei Associazione Italo-Rumena ”FUTURA”

Prin hotararea Adunarii Generale, la propunerea Consiliului Director, Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” va putea sa se personalizeze prin sigla cu respectarea reglementarilor legale in vigoare.

Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” are stampila proprie, cont bancar in lei si in valuta precum si un site propriu.

Art.2.4. Sediul Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” este in Cluj Napoca Str. Dorobanților 7/1, Județ Cluj, suprafața locativă folosită pentru birou și sediul social , spatiu ce nu se va constitui in patrimoniul Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA”. Consiliul de administrație, prin hotărârea sa, poate transfera sediul principal în același municipiu, informând toți membrii și instituțiile în timp util. Sediul poate fi ulterior transferat intr-o alta localitate decat Mun. Cluj Napoca doar prin hotararea Adunarii Generale.

De asemenea, Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” poate constitui, filiale si sucursale in tara si in strainatate, cu conditia respectarii legislatiei in vigoare.

Art.2.5. Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” se constituie pe o perioada nelimitata, personalitatea juridica a acesteia poate inceta doar in conditiile legii si prezentului Statut.

CAPITOLUL 3

SCOPUL SI OBIECTIVELE Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA”

Art. 3.1 Asociația este non profit chiar și indirect și intenționează să desfășoare activități de utilitate socială pentru membrii și terți, respectând pe deplin libertatea și demnitatea membrilor, principiile exprimate de Constituția României, Constituția Comunității Europene și Convenția privind drepturile omului.

Art. 3.2Asociația își propune să urmărească în special următoarele scopuri:

1) să încurajeze includerea cetățenilor italieni și europeni în procesul social și colaborarea acestora pentru a îmbunătăți calitatea vieții și transparența democrației participante (cultura datelor și evaluarea impactului);

2) să promoveze informația civică, culturală și independentă din sfera politică și economică, în interesul public în serviciul cetățenilor, pe temele protecției mediului, sănătății, legalității, culturii și inovării sociale;

3) desfășoară, în colaborare și cu sprijinul altor organizații și instituții publice și private, acțiuni educative și consultative în domeniul protecției sociale, promovarea drepturilor muncii, precum și activități de organizare, pregătire și dezvoltare profesională;

4) asistă, tot în colaborare și cu sprijinul altor organizații și instituții publice și private, muncitorii și cetățenii italieni, în dezvoltarea relațiilor, soluționarea litigiilor și finalizarea procedurilor cu administrațiile publice și instituțiile publice și private, pentru a obține beneficiile prevăzute de structurile administrative;

5) să promoveze și să susțină dreptul cetățenilor de cunoaștere prin accesul la documente și informații privind administrația publică, transparență și accesul la date privind problemele comunității, procesele de monitorizare civică și socială de jos;

6) să documenteze activitatea socială, culturală și juridică a cetățenilor, a administratorilor, a oamenilor de știință, a profesorilor și a studenților, a cercetătorilor în domeniul apărării mediului și sănătății, atât în zonele urbane, cât și în cele civile;

7) să împărtășească și să promoveze acțiuni pentru protejarea bunurilor comune, reamenajarea și proiectarea de noi spații pentru comunitate prin participarea activă a cetățenilor;

8) să studieze evoluția mass-media și să promoveze utilizarea noilor tehnologii, web și social media, pentru a contribui la formarea unei cetățenii responsabile și conștiente a drepturilor sale civile, sociale și culturale pentru o nouă generație Smart și Science Citizens;

9) să favorizeze dezvoltarea activităților economice bazate pe valorificarea abilităților pe scară largă (inteligența colectivă) în dialog cu profesioniștii din domeniul informațiilor (digital și non digital), în domeniile menționate mai sus;

10) să promoveze dialogul internațional și schimbul de experiență în domeniul informațiilor și a democrației participative;

11) realizează orice altă activitate utilă pentru atingerea obiectivelor solicitate de Asociația promotoare în structurile sale sau alte instituții publice și private.

Art. 3.3Pentru realizarea scopurilor menționate mai sus Asociația își propune desfășurarea următoarelor activități:

1) Promovarea unor proiecte de informare independente, inspirat de Civic Journalism și de “Investigative Journalism in public interest” în Europa, prin sondaje realizate de jurnaliști și cu participarea cetățenilor și producerea materialelor informative și de formare pe suport de hârtie, radio, TV și digital;

2) Punerea în aplicare a „Școlii de cetățenie reactivă și jurnalism civic”, în care sunt implicați reprezentanți ai societății civile, informațiilor, științei și dreptului pentru a oferi instrumente de acces la informații privind administrația publică prin folosirea social media și a cunoașterii mecanismelor administrative și legislative care reglementează viața socială;

3) Promovarea și realizarea de întâlniri, workshop și evenimente deschise publicului pe teme de drept la informare, acces civic, cunoașterea indicatorilor de mediu, sănătate și sociali necesari pentru activarea monitorizării civice;

4) Realizarea și promovarea difuzării practicilor de cetățenie activă, implementarea campaniilor și inițiativelor de sensibilizare cu privire la participarea cetățenilor;

5) Stabilirea și implementarea de colaborări cu universități, organisme, asociații, administrații pentru proiecte de formare și parteneriat care vizează îmbunătățirea participării cetățenilor la gestionarea afacerilor publice;

6) Să contribuie cu propriile competențe la definirea noilor formate de comunicare utile pentru educația cetățeniei cu privire la principiile și limbajele enumerate mai sus, folosind metoda learning by doing, favorizând modalitățile maieutice;

7) Instituirea premiului Cittadino Reattivo și membrul cu merite deosebite al anului;

Art. 3.4 Asociația pentru realizarea scopurilor sale se bazează în principal pe activitățile oferite în mod voluntar, liber și gratuite de membri.

Art. 3.5În caz de nevoi speciale, Asociația poate angaja sau folosi lucrători independenți sau profesioniști, chiar și a membrilor săi :

Art. 3.6 În caz de necesitate, Asociația poate să încheie acorduri sau convenții cu organismele publice și private pentru realizarea obiectivelor sociale..

CAPITOLUL 4

PATRIMONIUL Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA”

Art. 4.1. Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA”, pentru realizarea obiectului de activitate si a scopului propus, va avea un patrimoniu initial de 200 lei constituit in numerar, varsat integral pe numele si la dispozitia Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA”, constituit prin contributia in cote egale a membrilor fondatori, iar dupa acordarea personalitatii juridice, acesta va putea fi majorat in functie de necesitatile impuse de activitatea practica. Majorarea patrimoniului prin contributia membrilor Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” se va putea decide prin hotararea Adunarii Generale, hotarare luata cu o majoritate de jumatate plus unu din numarul total al membrilor cu drept de vot.

Majorarea patrimoniului Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” se va face prin contributii egale a tuturor membriloratragerea de surse de finanțare externe ascociației, prin desfășurarea de activități proprii sau prin atragerea de alte resurse financiare / materiale de la terți.

Patrimoniul Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” se va compune din bunuri mobile si imobile, mijloace banesti obtinute prin contributia membrilor fondatori, sponsorizari, donatii, daruri, subventii sau orice alte surse de venit prevazute si admise de lege, obținute in tara sau strainatate, destinate sa foloseasca exclusiv realizarii scopurilor Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA”.

Art.4.2. Contributiile si donatiile pot fi valorice, bunuri etc. si vor fi inscrise intr-un registru special.

Art.4.3. Patrimoniul Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” nu poate fi utilizat in alte scopuri decat acelea prevazute in prezentul Statut.

Art. 4.4. Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” prin intreaga sa activitate trebuie sa asigure conservarea si mentinerea patrimoniului sau marirea acestuia, cu respectarea obiectivelor Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” si ale dispozitiilor legale in vigoare.

Art.4.5. Contractele, acordurile, transferurile de numerar si de valori ca si in genere, operatiunile financiare privind fondurile Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” sunt aduse la indeplinire in baza hotararilor Adunarii Generale, de catre Consiliul Director.

Art.4.6. Nici unul din asociatii Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” nu raspunde cu bunurile sau veniturile proprii pentru angajamentele asumate de asociatie. Veniturile Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” provindin:

taxa de inscriere;

  • contributia lunara a membrilor fondatori, asociati si observatori care este constituita dintr-o cotizatie lunara in suma fixa;

  • dobanzile si dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile in conditiile legale;

  • venituri realizate din activitati economice;

  • donatii, sponsorizari sau legate;

  • resurse obtinute de la bugetul de stat si de la bugetul local;

  • venituri obținute din accesarea de fonduri nerambursabile din bugetul de stat/bugetul consolidat al Uniunii Europene;

  • venituri obtinute din organizarea de cursuri de formare si perfectionare a mediatorilor precum si a cursurilor de formare a formatorilor;

  • moșteniri și donații;

  • venituri provenite din convenții;

  • contribuții private;

  • venituri din vânzarea de bunuri și servicii către asociați și terți, inclusiv prin desfășurarea unor activități economice de natură comercială, artizanală sau agricolă, desfășurate într-un mod auxiliar și subsidiar și în orice caz destinate atingerii obiectivelor Asociației;

  • alte venituri compatibile cu obiectivele asociațiilor de promovare socială (de exemplu, reward crowdfunding, equity crowdfunding, fonduri mutuale auto-administrate, bănci și circuite de finanțare etică sau valută locală și / sau digitală).

  • alte venituri prevazute de lege si statut.

Cuantumul cotizatiei in suma fixa, precum si a contributiei in cota procentuala va fi stabilit prin hotarare a Adunarii Generale.

CAPITOLUL 5

Criterii de admitere membri

Art. 5.1 Poate adera la Asociație orice persoană, bărbat sau femeie, care împărtășește scopurile sale fără discriminare pe criterii de sex, vârstă și ideologie.

Art. 5.2 Toți membrii se bucură de egalitate de drepturi și obligații și numărul lor este nelimitat.

Art. 5.3 Este exclusă aderarea temporară.

Art. 5.4 Asociația se străduiește să asigure protecția drepturilor persoanei și respectul pentru „egalitatea de șanse” între bărbați și femei, sex și ideologie;

Art.5.5 Sunt membri toți cei care au semnat actul constitutiv ca membri fondatori și cei care solicită aderarea și ale căror cereri sunt acceptate de Consiliul de Administrație ca membri obișnuiți. Consiliul de administrație poate, de asemenea, să accepte calitatea de membru al persoanelor juridice, printr-un reprezentant legal, numit printr-o hotărâre specială a societății în cauză.

Art. 5.6 Consiliul de administrație poate numi membri onorifici pe cei au contribuit în mod special la activitatea Asociației.

Art. 5.7 Membrilor li se poate solicita să contribuie la cheltuielile anuale ale Asociației.

Art. 5.8 Contribuția care trebuie plătită de membri nu este patrimonială și este aprobată de Adunare.

Art. 5.9 Contribuția este anuală, nu este transferabilă, nu este reevaluabilă, nu se rambursează în caz de retragere, deces sau pierdere a calității de membru și trebuie plătită cu 30 de zile înainte de convocarea Adunării membrilor pentru aprobarea Raportului Final al exercițiu de referință.

Capitolul 6

Pierderea calității de membru

Art. 6.1 Statutul de membru se pierde prin retragere, excludere sau deces.

Art.6.2 Membrul poate, în orice moment, să se retragă prin notificarea scrisă a Consiliului de Administrație. Retragerea nu implică returnarea taxei de membru sau a altor sume plătite asociației. Demisia devine efectivă atunci când comunicarea ajunge la Consiliul de Administrație, dar obligațiile asumate față de Asociație rămân valabile.

Art. 6.3 Consiliul de administrație poate decide excluderea pentru fapte grave ale membrului, pentru nerespectarea prevederilor prezentului statut, a oricăror reglementări, hotărâri ale organelor de asociere și comportament contrar obiectivelor Asociației.

Art. 6.4 Se admite recursul împotriva deciziei Consiliului de administrație care determină excluderea membrului, în termen de treizeci de zile de la primirea comunicării Adunării Membrilor care, trebuie să decidă definitiv asupra problemei în prima ședință stabilită.

Art. 6.5 Excluderea intră în vigoare în a treizecea zi de la notificarea privind excluderea, care trebuie să conțină motivele pentru care a fost hotărâtă.

Capitolul 7

Drepturi și obligații ale membrilor

Art. 7.1 Membrii au următoarele drepturi :

  • să participe la toate inițiativele și la toate evenimentele promovate de Asociație;

  • să participe la Adunări, în cazul în care respectă plata taxelor anuale de membru și, dacă sunt adulți, să voteze direct;

  • să cunoască programele cu care Asociația intenționează să implementeze obiectivele sociale;

  • să demisioneze, în orice moment, după comunicarea scrisă către Consiliul de Administrație;

  • să propună proiecte și inițiative care să fie prezentate Consiliului de Administrație;

  • să discute și să aprobe rapoartelor economice;

  • să fie informați și să aibă acces la documentele și actele Asociației;

  • să aleagă și să fie aleși ca membri ai Organelor executive, dacă sunt adulți.

Art. 7.2 Membrii au următoarele obligații:

  • să respecte normele prezentului statut și hotărârile adoptate de organele de asociere;

  • să contribuie, în limitele posibilităților proprii, la realizarea obiectivelor Asociației, conform orientărilor organelor de conducere;

  • să plătească în mod regulat taxa anuală de membru;

  • să desfășoare activitățile convenite anterior sau hotărâte de organele asociative;

  • să se abțină de la orice comportament contrar scopurilor Asociației.

Capitolul 8

Organele Asociației

Art. 8.1 Sunt următoarele:

Adunarea generala a membrilor;

Consiliul de administrație/director;

Președintele

Art. 8.2 Toate funcțiile în Asociație sunt pe baza alegerilor, sunt gratuite și au durata de trei ani.

Art. 8.3 Membrii care dețin funcții în Asociație au dreptul la rambursarea cheltuielilor efectuate, în modul și în formele stabilite de regulamentele interne (dacă există) și de disciplina fiscală în vigoare.

Capitolul 9

Adunarea generala a membrilor

Art. 9.1Adunarea generala membrilor este momentul fundamental de discuție, menit să asigure o bună conducere a Asociației și este alcătuit din toți membrii, fiecare dintre ei având dreptul la un vot, oricare ar fi valoarea contribuției plătite;

Art. 9.2 Adunarea este convocată de președintele Asociației ordinar cel puțin o dată pe an pentru aprobarea bugetului și, oricum, ori de câte ori este necesar pentru necesitățile Asociației;

Art. 9.3 Convocarea poate avea loc la cererea a cel puțin 1/3 (o treime) din Consiliul de administrație sau 50% plus un membru;

Art. 9.4 Adunarea are următoarele sarcini:

  • să examineze problemele ridicate de către solicitanți sau propuse de Consiliul de Administrație;

  • să aleagă membrii consiliului de administrație;

  • să decidă cu privire la liniile directoare și programul de activități propuse de Consiliul de Administrație;

  • să ratifice dispozițiile de competență ale Adunării adoptate de Consiliul de Administrație din motive de urgență;

  • să decidă cu privire la regulamentul intern pregătit în acest scop de către Consiliul de Administrație;

  • să stabilească valoarea contribuției Asociației;

Art. 9.5Adunarea extraordinară este convocată pentru dezbaterea modificărilor propuse la statut sau dizolvarea și lichidarea Asociației.

Art. 9.6 Pentru hotărârile privind modificarea statutului, dizolvarea și lichidarea asociației majoritatea necesară este indicată în art. 12.

Art. 9.7 Adunarea este convocată, cu cel puțin opt zile înainte de întâlnire, prin notificare scrisă convocare trimisă prin scrisoare sau prin fax sau prin alte mijloace electronice care atestă primirea comunicării de către destinatari sau prin afișare în același termen, la sediul asociației. Anunțul de convocare trebuie să conțină indicațiile privind ordinea de zi, locul, ora și data ședinței.

Art. 9.8Adunarea poate decide alte metode adecvate de convocare în cazul în care numărul membrilor devine deosebit de ridicat devenind dificilă identificarea unui loc adecvat.

Art. 9.9 La prima convocare, Adunarea ordinară este constituită în mod regulamentar cu prezența a jumătate plus unu dintre Membri;

Art.9.10 La a doua convocare și următoarele, aceasta este constituită în mod regulamentar indiferent de numărul membrilor prezenți. A doua convocare trebuie să aibă loc cel puțin la 24 (douăzeci și patru) de ore după prima. Hotărârile Adunării ordinare se adoptă cu majoritatea simplă a celor prezenți.

Art. 9.11 La începutul fiecărei ședințe, Adunarea alege un secretar care trebuie să întocmească procesul-verbal și să îl semneze cu Președintele.

Art. 9.12 Hotărârile adunării trebuie publicate prin înscrierea în registrul special de la sediul în care a fost întocmit procesul-verbal aferent, care trebuie de asemenea transcris în cartea adunărilor membrilor. Deciziile Adunării implică toți membrii.

Capitolul 10

Consiliul de administrație

Art. 10.1 Consiliul de Administrație este alcătuit din minimum 3 până la maximum 9 membrii, desemnați de Adunare dintre membrii săi, preferabil număr impar; Consiliul de Administrație rămâne în funcție timp de trei ani, iar membrii săi pot fi realeși.

Art. 10.2 În prima sa ședință, el alege dintre membrii săi președintele si vicepresintele. Consiliul de administrație poate, de asemenea, să stabilească pentru membrii săi și alte funcții legate de nevoile specifice legate de activitatea Asociației.

Art. 10.3 Consiliul de administrație este convocat în mod ordinar de Președinte prin convocări scrisă, care conține data și ora ședinței și ordinea de zi a temelor care urmează să fie discutate, care trebuie transmise membrilor cu cel puțin șapte zile înainte de ședință și în sesiune extraordinară atunci când cel puțin trei consilieri solicită acest lucru sau la convocarea Președintelui.

Art. 10.4 Ședințele sunt valabile atunci când majoritatea membrilor sunt prezenți, iar hotărârile sunt aprobate cu o majoritate absolută a voturilor celor prezenți. Procesul-verbal al hotărârilor Consiliului trebuie întocmit de către secretar, care îl semnează împreună cu Președintele. Acest proces-verbal este păstrat la acte și este disponibil pentru membrii care solicită consultarea sa.

Art. 10.5Consiliul de administrație are următoarele sarcini:

  • să îndeplinească, pe baza indicațiilor Adunării, activitățile executive ale Asociației;

  • să exercite, în calitate de organism colegial, puterile de administrare ordinară și extraordinară pentru îndeplinirea scopurilor asociației;

  • să formuleze programe de activitate socială și culturală pe baza liniilor aprobate de Adunare;

  • să pregătească toate elementele utile Adunării pentru planificarea economică a anului și raportarea economică și socială a activității desfășurate;

  • să aleagă președintele și vicepreședintele statutar;

  • să numească secretarul și trezorierul sau secretarul / trezorierul;

  • să decidă cu privire la admiterea membrilor;

  • să decidă cu privire la acțiunile disciplinare împotriva membrilor;

  • să decidă modul de participare al Asociației la activitățile organizate de alte asociații sau organizații;

  • să prezinte Adunării, la sfârșitul mandatului, un raport general privind activitatea desfășurată.

Art. 10.6Orice înlocuire a membrilor Consiliului de administrație pe parcursul perioadei de trei ani trebuie validată de prima Adunare convocată după numire. Funcțiile membrilor numiți astfel au ca valabilitate același termen cu cel al celorlalți membrii.

Art. 10.7 Atributiile vicepresedintelui si secretarului general sunt stabilete de Preseditele Asociatiei.

Cpitolul 11

Președintele

Art. 11.1 Președintele Asociației este ales de Consiliul de Administrație dintre membrii săi prin vot majoritar, este în funcție pe o perioadă de 4 ani și poate fi reales. Are putere de semnătură și este reprezentantul legal al Asociației față de terți și în instanță.

Art. 11.2 Președintele Asociației realizează toate acțiunile care angajează Asociația, prezidează si convoacă Consiliul de Administrație, se ocupa de executarea lucrărilor si semnează procesul-verbal al ședințelor;

Art. 11.3 Este autorizat să încaseze și să accepte donații de orice fel și pentru orice motiv din partea administrațiilor publice, a organizațiilor și a persoanelor fizice, eliberând chitanțe;

Art. 11.4 Este autorizat să stipuleze, după avizul favorabil al Consiliului de administrație, acorduri sau convenții cu organisme publice sau alte asociații;

Art. 11.5 În caz de necesitate și de urgență, Președintele își asumă măsurile de competență ale Consiliului pe care le supune ratificării la prima ședință;

Art. 11.6 În caz de absență, impedimente sau retragere, funcțiile aferente sunt îndeplinite de Președinte care va putea fi înlocuit de un Vicepreședinte interimar, care va fi numit de Președinte, de câte ori va fi nevoie și va avea dreptul să indeplinească atribuții, conform numirii făcută în scris de Președinte.

Capitolul 12

Bilanțul

Art.12.1 Exercițiul începe la întâi ianuarie și se încheie la treizeci și unu decembrie în fiecare an;

Art.12.2 Primul exercițiu începe la data constituirii și se încheie la treizeci și unu decembrie;

Art.12.3 Situațiile financiare constă într-un raport economico-financiar și trebuie prezentate de Consiliul de Administrație spre aprobare în cadrul unei ședințe în termen de patru luni de la sfârșitul exercițiului financiar;

Art.12.4 Situația financiară trebuie depusă la sediul asociației cu 15 zile înainte de adunare, astfel încât să poată fi consultată de fiecare membru;

Art.12.5 Este interzisă distribuția, chiar și indirectă, a veniturilor din activități ale membrilor, a rezultatelor, fondurilor sau rezervelor de gestiune pe durata de activitate a asociației;

Art.12.6 Excedentul de gestiune trebuie să fie reinvestit și utilizat în favoarea activităților prevăzute de prezentul statut.

Capitolul 13

Modificarea statutului

Art.13.1 Modificările propuse la statut pot fi prezentate Adunării de către unul din organisme sau cel puțin 1/10 din membri. Hotărârile aferente sunt aprobate de Adunare cu prezența a cel puțin ¾ din membri și votul favorabil al majorității celor prezenți. La a doua convocare, hotărârile sunt aprobate de Adunare indiferent de numărul de participanți și cu votul favorabil a 2/3 din cei prezenți;

CAPITOLUL 14

ÎNCETAREA ACTIVITĂȚII Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA”:

Art.14.1. Dizolvarea

Art.14.1.1. Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” se dizolva:

  1. De drept;

  2. Prin hotararea Judecatoriei;

  3. Prin Hotararea Adunarii Generale.

Art.14.1.2. Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” se dizolva de plin drept:

  1. Realizarea sau dupa caz imposibilitatea realizarii scopului pentru care a fost constituita, daca in termen de 6 luni de la constatarea unui astfel de fapt nu se produce schimbarea acestui scop;

  2. Reducerea numarului de asociati sub limita prevazuta de lege, daca acesta nu a fost complinit timp de 3 luni.

Art.14.1.3. Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” se dizolva prin hotarare judecatoreasca, la cererea oricarei persoane interesate, cand ASOCIAŢIA a devenit insolvabila.

Art.14.1.4. Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” se dizolva prin votul a 3/4 din numarul total al membrilor.

Art.14.2. Lichidarea

Art.14.2.1. In oricare din cazurile de dizolvare prevazute la articolul art.14.1., lichidarea partimoniului Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” se face de lichidatori autorizati, persoane fizice sau juridice, numiti de Judecatorie sau, dupa caz, de Adunarea Generala.

Art.14.2.2. Mandatul Consiliului Director inceteaza odata cu numirea lichidatorilor.

Art.14.2.3. Lichidatorii isi indeplinesc mandatul sub controlul cenzorului si conform legislatiei in vigoare.

Art.14.2.4. Bunurile ramase in urma lichidarii Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” vor fi donate unei alte asociații cu scopuri similare

Art.14.2.5. Dupa terminarea lichidarii, lichidatorii trebuie sa ceara radierea Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” din registrul Asociatiilor si Fundatiilor.

Art.14.2.6. Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” inceteaza a avea fiinta la data radierii din Registrul Asociatiilor si Fundatiilor de la grefa Judecatoriei a carei circumscriptie teritoriala si-a avut sediul.

Art. 14.2.7 Activele Asociației nu pot fi donate membrilor, administratorilor și angajaților asociației;

CAPITOLUL 15

ALTE PREVEDERI

Art.15.1. Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” poate subventiona sau sustine material persoane fizice si juridice care contribuie la realizarea obiectivelor statutare.

Art.15.2. Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” poate indeplini in vederea atingerii scopurilor prevazute de prezentul statut orice alte activitati permise de legislatia in vigoare.

Art.15.3. Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” se poate afilia sau adera la organizatii romane sau straine, nationale sau internationale in conditiile pastrarii autonomiei Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” fata de acestea, cu conditia respectarii scopurilor si obiectivelor sale, in baza hotararii Adunarii Generale respectand legislatia in materie.

Art.15.4. Pentru realizarea scopurilor si activitatilor Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” si dupa caz pentru efectuarea controlului financiar anual, asociația poate angaja personal specializat.

Art.15.5. Pentru realizarea scopului si dezvoltarea relatiilor cu institutii avand profil asemanator sau un obiect de activitate complementar din tara si strainatate Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” poate incheia prin reprezentantii sai conventii, protocoale, acorduri etc.

Art.15.6. Punctul de vedere oficial al Asociației Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” se exprima in documentele adoptate si aprobate de organele de conducere ale acestuia. Opiniile exprimate in public de membrii reprezinta pareri personale ale acestora si nu angajeaza Asociatia Associazione Italo-Rumena ”FUTURA” .

Art.15.7. Orice alta forma de contestatie, cu exceptia celor reglementate de prezentul statut vor fi reglementate prin Regulamentul de Ordine Interioara.

Art.15.8. Prezentul statut se completeaza cu prevederile legii referitoare la Asociatii si fundatii, precum si ale altor reglementari legale in vigoare, aplicate persoanelor juridice de drept privat fara scop partimonial, ROI, Regulamentul de Organizare.